Travels

BARCELONA

יצאתי לטיול של שבוע בברצלונה שבספרד, אחת מהערים האהובות ביותר על הישראלים וחזרתי עם המלצות שוות במיוחד! 

רגע לפני שמתחילים:

טיסה– נכון להיום, מומלץ מאוד להזמין טיסה עם אחת מחברות התעופה הישראליות ודרך האתר הרישמי של חבר התעופה ולא דרך צד שלישי (skyscanner). אני הזמנתי את הטיסה הפעם עם חברת התעופה הישראלית ארקיע. טיסה ישירה מתל אביב לטיווט נמשכה 4.5 שעות 

אינטרנט- עשיתי כמו תמיד Esim עם Multitravel. אין צורך להכניס סים חיצוני ניתן לעשות את זה מראש בארץ, ורק להפעיל אותו ברגע הנחיתה. המחירים זולים ויש תמיכה בעברית. בנוסף למחירים הזולים יש לי גם קוד הנחה של 10%: Nitzan10

קישור להזמנה: 

https://shop.multi-travel.com/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw6uWyBhD1ARIsAIMcADrxjstO7Zje6V0Wq9SnTv0K36-21Nd1fxD4jVef92bE4SOE0thuMdUaAkDLEALw_wcB

התניידות- רוב ההתניידות שלי בעיר הייתה עם התחבורה הציבורית (מטרו ואוטובוסים) וברגל. 
לגבי התחבורה הציבורית- רכישת הכרטיס מתבצעת במטרו ויש מספר אפשרויות. אפשרות אחת היא ל-10 נסיעות או אופציה ל-20 ימים חופשי (האופציה השנייה יותר יקרה ביורו אחד בלבד ולקחתי אותה- בעלות של 21 יורו).  הכרטיס מתאים גם לאוטובוסים וגם למטרו ברחבי כל ברצלונה ללא הגבלה. הכרטיס היה סופר משתלם ונסעתי בתחבורה ציבורית בממוצע 4 פעמים ביום והיו ימים שאפילו הרבה יותר. 
ניווטתי ממקום למקום דרך הגוגל מפות שהנחה אותי איזה קו לקחת ומאיפה, סופר נוח וקל. 

מלון- אני התמקמתי במלון מרכזי על רחוב הקניות הרמבלה, המלון היה סופר יקר, החדר היה קטן, אבל המיקום שלו היה מעולה. השם של המלון: Hotel Regina. 

הנחוות והזמנות כרטיסים לאטרקציות– במידה ואתם סטודנטים ממליצה מאוד להצטייד בכרטיס סטודנט ולקחת אותו איתכם לכל מקום, הכרטיס מעניק הנחות כמעט בכל מקום. יש מקומות שנותנים הנחה קטנה ויש מקומות שנותנים הנחה משמעותית לסטודנטים. הכרטיס סטודנט יוזיל לכם משמעותית את הטיול!
יחד עם זאת, יש אתרים שבכדי להבטיח את המקום שלכם מומלץ להזמין מקומות מראש. ממליצה להזמין כניסות לאתרים תיירותיים כמה שיותר זמן מראש ובאתרים הרשמיים בלבד (ולא דרך סוכנים). לאחר בדיקה, הכרטיסים באתרים הרשמיים זולים יותר.

ביטחון ובטיחות- ברצלונה היא אחד מהיעדים שמושכים אליה מליוני תיירים מרחבי כל העולם וגם לא מעט תיירים מישראל, היא מהממת ויש הרבה מה לעשות בה אבל יחד עם זאת היא גם ידועה כעיר עם הכי הרבה קייסים בעולם. אז פוסט קצת שונה מבדרך כלל- כמה כללי זהירות לפני הביקור שלכם בברצלונה!

איפה יש הכי הרבה כייסים?
בעיקר במקומות התיירותיים, ברחובות העמוסים ובתחבורה הציבורית ובמטרו.

איך תוכלו בכל זאת להיזהר?
תשמרו דרכונים ודברים יקרי ערך בכספת במלון שלכם ותיקחו איתכם כמה שפחות ציוד יקר ערך ואל תסתובבו עם תכשיטים יקרים עליכם. מומלץ מאוד להסתובב עם פאוץ׳ פנימי (חגורת בטן) ולשים בה מעט כסף וכרטיסי אשראי.

הכייסים עשויים לנסות להסיח את דעתכם באמצעות טריקים,אז תישארו ערניים גם אם מישהו מנסה למשוך את תשומת ליבכם.

יום 1: נחחיתה וקצת שופינג
ביום הראשון התחלתי מחקירה של האזור הקרוב למלון שלי. ממש כמה דקות הליכה נמצאת הגלידה המיוחדת אמורינו (Amorino). רשת אמורינו האירופאית מציעה גלידות וקינוחים טעימים במיוחד והוופלים שלה התפרסמו ברחבי ברצלונה בזכות התוספות הטעימות שלהם. חוץ מזה שגלידה טעימה ברמות היא גם אינסטגרמית, ומעוצבת בצורת פרח!!

ואיך אפשר בלי קצת שופינג?
ברחוב הרמבלס (Rambla) תוכלו ליהנות ממגוון חנויות ורשתות המוכרות לנו מהארץ (כמו זארה, מנגו, סטרדיווריוס וכו׳) במחירים הרבה יותר נגישים ונוחים. 
ֿתוכלו גם למצוא את החנות ״Lefties” רשת בגדים ספרדית במחירים סופר זולים ונגישים (יש להם גם שני סניפים בארץ שנפתחו ממש לא מזמן: בחדרה ובבאר שבע, כמובן שלא במחירים של ברצלונה). 
ממש במרחק כמה דקות הליכה נמצאת חנות הקוסמטיקה המפורסמת “Sephora”‘, סניף ענק שתוכלו למצוא בו הכל מהכל ומה שמיוחד בו זה שתוכלו להיכנס אליו במגלשה! 
ונסיים עם החנות האהובה ביותר על הישראלים, הפיירמארק Primark. חנות ענקית עם 6 קומות שיש בה הכל מהכל במחירים זולים. תוכלו למצוא פה בגדים לנשים, לגברים, לילדים, פריטים לבית, אקססוריז, נעלים- בקיצור הכל! 


יום 2: שער הניצחון ותערוכת הבועות

פתחתי את הבוקר בבייקרי המפורסם ביותר בעיר Hoffman, הם מציעים מבחר מאפים מיוחדים בויטרינה. תוכלו למצוא כאן קוראסונים מיוחדים כמו: קוראסון פטל, קוראסון מסקרפונה וקורסון ענק במידה xxl. אבל מה הכי מיוחד? הופמן זכו בכוכב מישלן על הקוראסון שלהם וזכו במספר פרסים: קרואסון הטוב ביותר בספרד 2010, המאפה הטוב ביותר בקטלוניה 2020, 2021 ו-2022. שימו לב- אין מקום לשבת רק לקחת לדרך.

שעות פעילות:
שני עד שבת מ-9:00 עד 19:00
יום ראשון מ-9:00 עד 14:00

משם המשכתי בהליכה רגלית קצרה לשער הניצחון של ברצלונה (Arc de Triomf) אשר נבנה לכבוד התערוכה העולמית הראשונה שהתקיימה בברצלונה בשנת 1888. ממש בסמוך נמצא פארק מקסים, פארק המצודה (Ciutadella Park) שהכניסה אליו חופשית וללא עלות- תוכלו לשוטט בפארק, לעשות פיקניק ואפילו תוכלו לשוט באגם בעלות של 7.5 יורו לזוג לחצי שעה. 

 

ארוחת צהריים ב-Honest Green, ארוחת צהריים מיוחדת ברמות שמציעה מגוון מנות בריאות וטעימות! עומדים בתור להזמין, לוקחים מספר וכשהאוכל מוכן הוא מוגש אליכם לשולחן.  אם יש מזג אוויר טוב, תוכלו אפילו לשבת בחוץ וליהנות מנוף לשער הניצחון. 

קינחתי בגלידה BoBa גלידה טעימה בקונספט סופר מיוחד ואינסטגרמי, תוכלו לבחור טעם ואחת מהחיות המוצעות ויכילנו לכם גלידה סופר מיוחדת בעיצוב מעניין. שימו לב שניתן לעשות את הגלידה הזו רק עם כדור אחד. 

ואם לא היה לנו מספיק מתוק היום, המשכנו למוזיאון השוקולד, מוזיאון קטנטן, שמציג מגוון יצירות אומנות מפוסלות משוקולד. (דמויות מסרטים מוכרים ולא רק). נחמד לעצור שם רק אם אתם באיזור (ולא להגיע במיוחד). 

לסיום, תערוכת בועות בשם ״Bubble Planet” שסגרתי כרטיסים אליה בספונטניות, ממש שעה לפני מועד הכניסה. מדובר על חוויה כיפית וקלילה בנושא בועות. מה יש בתערוכה? מציאות מדומה, חדרים לפי נושאים, חדרי סלפי מגניבים, בריכת כדורים ענקית ופוטוגנית וכו׳. 
חוויה מושלמת למשפחות עם ילדים ולא רק! אני שילמתי 14 יורו עם הנחת סטודנט.  מצרפת לכם לינק לרכישת כרטיסים: 
https://bubble-planet.com/barcelona/?utm_source=google&utm_medium=localcards&utm_campaign=155784_bcn

יום 4: יום שמוקדש לגאודי- הסגרדה פמיליה, פארק גואל וסיור אומנות 
פתחתי את היום בכנסייה המפורסמת ביותר בברצלונה הסגרדה פמיליה (La Sagrada Familia), שעוצבה על ידי האדריכל המפורסם גאודי.
הכנסייה מלאה בפיגומים סביבה ולמעשה, לא סיימו לבנות אותה עד היום. מדובר באחד האתרים שהכי מזוהים עם ברצלונה. מי שמעוניין להכנס לבפנים- יש לרכוש כרטיסים כמה שיותר זמן מראש (הגעתי בשיא עונת התיירות ושבועיים לפני כבר לא היו לי כרטיסים).  

המשכתי לפארק גואל (Parc Guell)-  מתחם גנים שתוכנן גם הוא על ידי האדריכל גאודי. המתחם נבנה בין השנים 1900-1914, והוכרז על ידי ארגון אונסק״ו כאתר מורשת עולמית בשנת 2005. פארק מהמם, גם אליו צריך לרכוש כרטיסי כניסה מראש. ממליצה מאוד לרכוש באתר הרשמי. המחיר היה 10 יורו לאדם. מצרפת קישור לרכישת כרטיסים:

https://parkguell.barcelona/en/buy-tickets?q=en/buy-tickets

יצאתי לסיור אומנות חדש בעיר יחד עם ארטרנטיב (Arternative). מדובר על חברה שמתמחה בסיורי אומנות בעברית עם מדריך מקומי. חוץ מברצלונה, הם מציעים סיורים במגוון יעדים מסביב לעולם: לונדון, פריז, ניו יורק, אמסטרדם וברלין.  ארטרנטיב עושים סיורים אומנותיים ונכון להיום יש להם שלושה סיורים בברצלונה. אני עשיתי את הסיור החדש בשכונה גרסיה, אחת מהשכונות היותר יפות בעיר. ההתמקדות בסיור היא בעולם האומנות והנגזרות שלו: תרבות אורבנית, ציורי קיר ואמנות רחוב ואדריכלות. 
המדריכה שלי הייתה חנה המהממת שמתעוגגרת בעיר כבר 9 שנים ובעלת תואר שני באומנות! 

ארטרנטיב משיקה בימים אלה אתר חדש, ובנתיים משווקת סיורים (קבוצתיים ופרטיים) דרך פנייה באינסטגרם או במייל: Info@arternative.co.il

אחרי הסיור הגעתי לקאזה ויסנס שהוא אחד מהבתים שעיצב האדריכל המוכשר גאודי. מדובר על הבית הראשון שהאדריכל גאודי בנה בין השני 1883-1885, עוד לפני שהוא נהיה מפורסם וידוע. קאסה ויסנס ממוקם ברובע גרסייה, ניתן להגיע למבנה ולהתרשם ממנו רק מבחוץ אבל לדעתי חייבים להיכנס לתוכו, מדובר באחד המקומות המיוחדים ביותר שהכי נהנתי מהם בטיול שלי בברצלונה. חוויה מדהימה למי שאוהב אומנות וגם מי שלא. כל פינה ופינה בבית הזה פשוט יצירת אומנות. אני קניתי את הכרטיסים באותו הרגע (ממש במקרה היו), עדיף כמובן להזמין כרטיסים מראש. היה אפילו סיור אודיו בעברית שליווה אותי בסיור עצמאי במקום וזה היה פשוט מעולה (תביאו איתכם אוזניות לטלפון האישי שלכם). עלות כרטיס כניסה 22 יורו לאדם ושווה הכל יורו. 

בית נוסף בעיצובו של גאודי קאזה מילה (Casa Mila), שעיצב גאודי עבור בני זוג אמידים, שהתרשמו מבית אחר שבנה.

בית נוסף- קאסה באטיו (Casa Batllo) גם הוא עוצב על ידי גאודי עבור אדם עשיר וזה היה בניין אחד מבין שלושה שנבנו באותו הרחוב וכל אחד מהם פירש בצורה שונה את סגנון הבנייה המודרניסטי. גם לכאן, ניתן להזמין כרטיסים ולהיכנס לבפנים, כשהגעתי לשם היה סופר עמוס והחלטתי לוותר. 

יום 5: הרובע הגותי ועצירות קולינריות 
פתחתי את הבוקר ברובע הגותי של ברצלונה. מדובר ברובע העתיק ביותר בברצלונה שנבנה עוד בימי הביניים. אחד האיזורים התיירותיים ביותר בברצלטנה שנחשב לאיזור ״חובה״ לתיירים בברצלונה. אם אתם מתעניינים בהיסטוריה מומלץ לקחת סיור באיזור.  התחלתי מקתדרלת ברצלונה, קתדרלת אולליה הקדושה (ניתן לקנות כרטיסים במקום). כנסייה שבנויה ברובה בסגנון גותי. כרטיס כניסה לקתדרלה עולה 14 יורו לאדם (יש הנחה לסטודנטים), יש לכם מרכז מידע לתיירים ממש בסמוך. 

ממש במרחק כמה דקות הליכה נמצא הקיר המיוחד: The World Begins With Every Kiss. קיר מהמם המורכב מצילומים שאנשים שלחו כדי לשתף מה זו הנאה, חופש ואהבה בעינייהם. מכל הצילומים הורכבה התמונה המדהימה הזו של הנשיקה. 

משם המשכתי לאחד השווקים המוכרים, התיירותיים והמדהימים של ברצלונה שוק לה בוקריה La Boqueria.  שוק אוכל צבעוני ושמח! השוק הוא אתר חובה לכל מי שמבקר בברצלונה אפילו אם רק לסיבוב קצר. השוק יחסית מסודר ונקי ותוכלו למצוא בו כמעט את כל סוגי המאכלים, פירות וירקות טריים, מיצים מיוחדים, שוקולדים, פירות יבשים, תבלינים מיוחדים וכמובן גם דגים ופירות ים. 

ממש ליד השוק יש כמה עצירות קולינריות סופר שוות: 
הראשונה- Pasta Market: מסעדה איטלקית מושלמת בבעלות ישראלית. מציעים כאן פסטה סופר איכותית וטרייה. תוכלו לבחור מהמנות הקיימות או להרכיב את המנה בעצמכם לפי ההעדפות שלכם. המחירים ממש לא יקרים, שתי מנות פסטה מפנקות וגדולות עם מלא תוספות ושתייה עלו לנו 110 ש״ח. 

השנייה- Sweet Gaufre: גלישה סופר מיוחדת שאסור לכם לפספס. תוכלו לבחור בתוך מה תרצו את הגלידה שלכם. בתול וופל, בתוך קיורטוש או בגביע רגיל. כמובן שלכל התענוג הזה מצטרפות תוספות מתוקות ומושחטות לבחירתכם. 

 כמה מקומות שלא ביקרתי בהם (כי הייתי במוזיאונים זהים ביעדים אחרים בעולם) אבל במידה ומעניין אתכם- נמצאים בקרבת מקום: 
– Big Fun Museum- מוזיאון סלפי פוטוגני
– Erotic Museum- מוזיאון אירוטי
– Museum of Ilusion- מוזיאון תעועים
– Museum of Wax Barcelona- מוזיאון שעווה

בברצלונה ניתן להיכנס חופשי ללא עלות לרופטופים של המלונות הכי שווים ברחבי העיר, ליהנות מהנוף ואפילו להיכנס לבריכה. קולטים?
אז בשעות אחר הצהריים נסעתי למלון Barcelo Raval שיש לו נוף 360 על כל העיר ואפילו אפשר לראות ממנו את הסגרדה פמיליה, וזה פשוט וואו. אם שואלים אתכם בכניסה- תגידו שהגעתם לרופטופ. 
תביאו איתכם בגד ים ותיהנו! 

בערב הגעתי ל-City hall Barcelona (שנמצא ממש שתי דקות הליכה מהמלון ששהיתי בו) לצפות במופע פלמנקו- הריקוד המסורתי והמפורסם שהתפתח בדרום ספרד ומקורו בריקוד של הצוענים. ברצלונה היא אחד מהיעדים המרכזים בהם ניתן ליהנות ממופע פלמנקו בו הרקדניות רוקדות עם קסטנייטות ובלעדיהן לצלילי מוזיקה ספרדית וגיטרה. אפשר לצפות במופע במגוון מקומות ברחבי העיר. 


יום 6: טיול יום לקוסטה בראווה 
רק שעה וחצי נסיעה מברצלונה ואתם מגיעים לגן העדן קוסטה בראווה שנחשב ליעד עם רצועות החוף היפות ביותר בספרד! 

יצאתי לטיול יום חלומי מברצלונה יחד עם ברצלוקה באחד המקומות היפים שיש לספרד להציע! העיירה הראשונה שביקרנו בה היא בגור (Begur) – עיירה אקסלוסיבית שתיירים כמעט ולא מגיעים אליה, ממש גן עדן סודי של המקומיים וברצלוקה היחידים שמגיעים לשם. הטיול כולל פעילויות ימיות כמו: שייט בסירה למפרצים של החוף, קיאיקים, סאפים ושנורקלים. משם המשכנו לעיירה השניה – טוסה דה מאר ‏(Tossa de mar) שם תוכלו ליהנות ממגוון חנויות מהממות, חוף משגע וכמובן מהמצודה המפורסמת שכמובן הגענו אליה במסגרת הטיול. 

* הטיול היה מלווה באוטובוס צמוד ובמדריך דובר עברית שנתן לנו מידע והיה זמין לכל שאלה!

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם גל בטלפון: ⁦+972 52-667-3575⁩

יום 7: מוזיאון המדע, פארק מיוחד וטיסה חזרה לישראל

פתחתי את היום במוזיאון המדע של ברצלונה CosmoCaixa Museum of Science. מוזיאון שמקיף מגוון תחומים ומתאים לכל מי שחובב מדע ולילדים. מוזיאון המדע של ברצלונה נחשב לאחד ממוזיאוני המדע הטובים באירופה. יש בו אפילו יער גשם! 

אני רכשתי כרטיסים מראש, ניתן לעשות זאת דרך האתר שלהם (הסתבכתי איתו קצת ועזרו לי בקבלה במלון). הזמנתי את הכרטיסים ערב לפני. מחיר כניסה: 8 יורו לאדם. 

המשכנו ל-Parc del Laberint dhorta, פארק מקסים עם מבוך של עצי ברוש ואיזור לפיקניק. מדובר על אחד מהפארקים העתיקים ביותר בברצלונה. 
מחיר כניסה: מבוגר 2.5 יורו, ילדים בגילאי 5-14 בעלות של 1.5 יורו. גימלאים- חינם.  ימי א׳ הכניסה חינם. 

מקווה שאהבתם את הבלוג! 
לעוד תמונות וסרטונים ממונטנגרו ומיעדים נוספים בארץ ובעולם מוזמנים לעקוב באינסטגרם nitzan_avital   

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply